Total Pageviews

Monday, November 5, 2012

HAPPY ka Family Arrange Marriage..?


I think u have heard Or seen peOple gO thrOugh this family arrange marriage, may be yOur brOther, sister, yOunger sister, aunt, uncle, Or u yOurself. In Malaysia this scenariO is Quite nOrmal and it still gOing On althOugh we nOw.

Member aku ada la kena case macam ni. Member la sangat, kan hahhaha..yang sebenaQnya dia merupakan my secOnd ex. Dia ni banggali and dOk menetap kat Ipoh. Dia patah hati kat aku sebab aku marah dia tu la sebabnya dia kawen dengan pilihan bapak dia. Mesti hampa semua ingat aku ni Queen cOntrOl, kn3..?
Yang sebenaQnya aku bukan la Queen cOntrOl tapi aku rimas sebab dia ni manja lebih and sensitive;  tOuching lebih la katakan macam nak makan penampaQ pOwer ja. So aku dengan dia lepas tu tak cOntact berbulan2 and aku pun buknannya mengharap sangat dengan dia. Jahat benOr erk aku ni hahahaha.. Dah tak dak jOdOh, nak buat lagu mana tapi at least kami still jadi member lagi, ada la kadang2 tu dia dOk cOntact kat e-mail aku, text messaging aku, and call aku.

Mari la kita menuju ke jalan yang benar dengan berkOmpaskan tajuk sebenaQ kita iaitu kalau tak lain kalau bukan FAMILY ARRANGE MARRIAGE, HAPPY KA..?

SebenaQnya susah jugak nak kita bincangkan sOai ni sebabnya tak semua yang tak happy and tak semua yang tak bahagia dalam family arrange marriage ni, betui dak..? Semua ni bergantung pada diri Orang tu dengan pasangan dia jugak. Kalau dia nak kuarga baru dia bahagia mesti la dia akan memberi input and cOmmitment secukupnya. Kalau hati dia naik meluat kat pasangan dia, Output la yang dia bagi lebih last2 skali U GET OUT FROM MY HOUSE LA hahhaha..

Kehidupan member aku ni, Mr. J agak lOaded jugak al-maklum and al-kisah dia kerja pun baguih sebab dalam usia yang muda (muda ka, tahun ni dOk ada 30 tOn) ni dah menjawat jawatan sebagai seniOr manager, bini dia plak executive kOt kalau aku tak salah sO gabung dua2 tu jadi dragOn. Hang egO, aku pun egO maka jadi la CatDog tapi elOk lagi CatDog sebab CatDog ni at least ada gak kerjasama macam Wonder Pet tu.

Bini Mr. J ni adalah anak perempuan kepada member baik bapak Mr. J. Depa ni kawen tak sampai setOn pun, dah menyampah tengOk muka masing2 al-maklum la masing2 egO. Last2 skali, si bini usung beg balik umah pak dia maka tinggai la Mr. J. Sedih la jugak dengaQ stOry dia sebab member tu baru ja kawen tapi tOrnadO dah menghempap mahligai bahagia. Tapi aku tak salah kan bini dia jugak sebab Mr. J ni agak ketegaQ and tOuching2 lebih kOnOnnya rOmantic la, kadang2 rasa dia ni macam nak rasa happy feet ja tau, ganas u..!hahahha..

Kawen pun macam tak kawen. Kesian..!

Tapi ada gak Orang yang gO thrOugh tis situatiOn idup bahagia, anak ja 20 Orang, tak kira cucu cicit lagi tu, memang bahagia benOr la kan..Bak kata Orang Melayu, kalau nak kawen tu kena la ada restu parent frOm bOth side. Tapi depa dua tu pun dapat restu gak, lagu mana tu..?


aku pun tak tau nak cOmment sangat sebab aku pun belum kawen, idup kat atas bumi menghirup udara yang agak segar ni pun baru 24 tOn. Dah pandai nak jadi judge Orang, kn3..Hidup aku pun tak tau macam mana lagi..

 Doa2kan la semOga kita semua termasuk member aku hat sOrang ni pun mencapai kebahagian..


(>‿◠)✌