Total Pageviews

Tuesday, November 6, 2012

Mai2 kita Melawa and Melaram cara ViOlet Highlighter's~

Semua Orang pun nak lawa termasuk la aku jugak. Tak kira lelaki ataupun perempuan semua pakat dOk jaga muka, jaga badan, betOi dak..? Kat sini aku nak share la sikit tips yang aku selalu amalkan wahhhhhh dah macam nenek kebayan dah kn3 hahahha..





Tips nak mencegah/ menyembuhkan jerawat yang ligat kat muka hampa.

1. Elakkan makan makanan yang berminyak dan bergOreng tekak aku memang tak leh nak trima makanan yang lagu ni, kembang tengkuk aku tau yuckkkkkk..!!!!!

2. Cuci mekap hampa dengan bersih. Removekan betui2. Kalau hampa pakai eye shadOw ka eyeliner ka, aku suggest hampa pakai ja baby Oil, senang nak remOve; tak yah la hampa dOk tOnyOh2 muka hampa berjam2 sampai melecet..

3. Sabun hat aku selalu pakai kat muka adalah Sabun Gluta Kojic (kalau nak beli bundle and murah click ja kat page Madeinkedah) and masa cuci muka dengan sabun ni seelOknya guna span muka untuk tanggaikan sisa2 mekap hampa yang tertinggai tadi tu, termasuk la kulit2 mati kat muka. Sabun ni memang elOk untuk muka yang berjerawat, mencerahkan kulit and berjeragat. Beli bundle, bOleh la share2 dengan mak and adik bradik hampa skali, depa pun nak lawa gak.


4. Lepas tu hampa picit la tOner atas facial cOttOn and sapu rata kat muka hampa. Toner yang paling elOk untuk tutup pOri2 kat muka kita ni adalah tOner yang ada ingredient salicylic acid. Aku guna tOner macam hat dalam gambaQ tu.



5. Lastly aku Oleskan nipis2 Organic Aid Vit E Moisturizing Cream kat WatsOn belambak. Cream ni agak pekat and sesuai la pakai sebelum tidOq malam, sapu nipis2 ja. Siang pun aku bedai sapu sebelum mekap tapi nipis2 ja la kalau tak melekit kOt.
* hampa bOleh guna cream ni urut lembut2 kat sekeliling mata hampa supaya wrinkle tu jadi visible la sikit.
*kalau jerawat hampa pecah, cream ni pun elOk gak tapi hampa kena picit sisa2 jerawat tu dengan tisu sampaikan kluaQ habis darah. Cuci tempat jerawat tu dengan air. Lepas tu calit sikit cream ni kat luka tempat jerawat tu.

Tips rambut sihat dan lembut

1. Mula2 shampOo rambut hampa dengan peveret shampOo hampa.

2. Dalam keadaan rambut still lembab tu, slalunya aku lumOq dengan susu pekat hat murah2 ja sebab aku malas nak guna santan.

3. BiaQ susu pekat tu kat rambut hampa dalam 10-15 minit baru hampa bilas bersih and keringkan. Lepas tu test usap rambut hampa tengOk, lembut ke dak.
* Kalau hampa tak nak rambut hampa gugOq secara crOnic, hampa elakkan/ kurangkan makan makanan yang ada MSG (ajinamOtO) dan makanan yang berminyak.

✔ Tips bulu mata panjang dan melentik

1. Gunting bahagian ujung2 bulu mata hampa supaya bulu mata baru akan tumbuh dengan lebih panjang tapi hampa jangan la pulak gunting sampai tak dak bulu mata teruih, pelik kOttttt, elOk2 jadi manusia dah jadi macam alien pulak..
2. Kendian, lendiaQkan sikit lendiaQ lidah buaya kat bulu mata jangan sampai masuk dalam mata dah la ye..

Tips bermasker

1. Untuk masker ni aku shOp kat WatsOn ja sebab murah and berkesan.  

2. Ni ha masks yang aku guna :





                                                           sOrry na, gambaQ tak clear
                                                          (hat ni, aku paling suka skali)

3. Kalau hOme made punya lagi baguih sebab fresh tau. Kalau hampa nak buat sendiri bOleh la lenyekkan tOmatO kat muka hampa, kalau tak pun buat banana+cinnamOn (dikikis ataupun beli ja serbuk dia kat kedai runcit) hat ni kalau hampa rajin tempek kat muka hampa kOmpem la bebas jerawat cuma hampa kena tahan pedih kayu manis tu sikit la. Pisang tu plak bOleh melincinkan kulit muka hampa bak macam plastic gitu u..

Kalau dOk tengah apply masker ni, jangan pulak hampa dOk gelak2, senyum2 kambeng, pOtpet2 dengan member2 hampa, bukan apa satgi berkedut muka. 

Tegangkan betOi2 masker tu kat muka kalau guna masker sheet la kalau tak, berkedut jugak muka hampa.

Waktu pun memainkan peranan tau. Apply time malam. Time malam paling sesuai sebab kulit muka kita dah relax time ni.

Kalau nak hasil yang memuaskan, scrub muka hampa dengan peveret face scrub, jangan dOk pi guna berus besi pulak hahaha..baru la hampa tempek masker, Ok 

Kalau bOleh amalkan la sebulan 2 kali atau lebih pun takpa lagipun bukan muka Orang laen pun, muka hampa jugak, kn..kata nak lawa :)

Kalau nak buang blackhead & whitehead kat muka and kat hidung bOleh la guna ShesheidO blackhead mask. Aku slalu beli kat page Purple BorOng kOsmetik sebab murah beb, 10 keping baru RM12..memang murah, kan3..



♪┏(・o・)┛♪┗ ( ・o・) ┓♪┏ ( ) ┛♪┗ (・o・ ) ┓♪┏(・o・)┛♪♪┏(・o・)┛♪┗ ( ・o・) ┓♪┏ ( ・o・  ) ┛♪┗ (・o・ ) ┓